Grand Prix kao najviše priznanje koje se dodeljuje na UEPS-ovom tradicionalnom konkursu, pripao je agenciji FCB Afirma za kampanju Telenor banka bankomat koju ste radili za klijenta Telenor banku.
Razgovarala: Stana Šehalić
Sagovornik: Dejan Nedić, osnivač i direktor FCB Afirma
Izvor: ueps.org.rs
Šta je po Vašem mišljenju kvalitet koji je ovu kampanju izdvojio od ostalih?
Otkad sam počeo da se bavim ovim poslom, a ima tome gotovo tri desetleća, uvek sam kao najveću vrednost isticao simbiozu energija, ideja i htenja klijenta i agencije. Ova kampanja je zablistala prvenstveno iz tih razloga: postojala je ista strast na oba kraja zajedničke niti da se uradi nešto zaista vanserijsko. Ono što je meni posebno drago je što se do blistavog kreativnog koncepta i podjednako besprekorne realizacije došlo u jednoj posve nezahvalnoj kategoriji gde je ograničenja sijaset i gde se obično prvo proveravaju granice mogućeg, a onda radi na potrazi za idejom koja bi u taj skučeni okvir mogla da se udene. Veoma sam ponosan na agencijski tim koji je bio deo ovog projekta, ali čak za nijansu više na klijenta koji je bio dovoljno hrabar da napravi iskorak u odnosu na uobičajeno. Od Telenora kao kompanije koju krasi izuzetna inovativnost u svemu što radi, iskreno govoreći, upravo sam to i očekivao.
Zanimljivo je da je ova kampanja dobila zlato u novouvedenoj kategoriji Creative Efficiency kojom se želela naglasiti potreba dobrog spoja efikasnosti kao cilja u sinergiji sa kreativnošću kao sredstvom.
Ima li ičeg lepšeg od toga kad se ruku pod ruku poduhvate vrhunska kreativnost i najbolji poslovni rezultati? Odista mislim da nema. Za mene kao ekonomistu, impozantne brojke u klijentovim knjigama su najveća radost, ali za dete u meni koje voli da mašta i da se igra, kreativnost je nešto što mi donosi gotovo neizrecivo zadovoljstvo. Kao što je prava blagodet kada su obe hemisfere mozga podjednako razvijene, tako je i najdragocenije kada razmahana kreacija dovede do briljantnih poslovnih uspeha. To je moj lični životni moto, a takav je i poslovni moto agencije na čijem sam čelu.
Među nagradama koje ste osvojili su i nagrade u kategoriji integrisane kampanje za Grand kafu Gold, potom u kategorijama internet marketinga za radove Ciklomotiva klijenta Ball pakovanja i Olitalia Srbija za klijenta Olitalia i opet – Grand kafa Gold… Iz vašeg ugla gledano – može li se govoriti o trendovima među klijentima kad je u pitanju forma i način oglašavanja i prisustva u javnosti?
Ovo je vreme kada se razlivaju granice između formata a nekadašnji jasno ukopani kanali komunikacije prestaju da budu tako duboki i nemilosrdno razdvojeni. Ono što je u svetu već neko vreme glavna struja dolazi polako i do naših obala: sadržaj je taj koji daje formu komunikaciji, nikako obrnuto. Samo teme koje suštinski potiču interesovanje mogu da uđu u žižu javnosti, a onda sve može da postane optimalan kanal. Digitalno doba temeljno demokratizuje etar i glas koji se juče jedva čuo sutra može da postane najgromkiji za poruku koju želite da prenesete. Drago mi je da su i naši klijenti sve spremniji da razviju jedra na ovim novim vetrovima.
Koliki je prostor agencije da afirmiše, predlaže i nameće (argumentima naravno) određene forme klijentu?
Mi smo beskompromisni u odbrani ideja za koje smatramo da imaju snažno strateško utemeljenje u poslovima klijenta i kreativno uklanjaju barijere na putu ka uspehu. Ne mogu da se setim niti jedne situacije da smo odustali od onoga u šta smo snažno verovali a da se nismo svojski potrudili da pred svoje partnere iznesemo sve argumente koji govore u prilog toj viziji. Naša reputacija brižljivo građena kroz više od dvadeset godina postojanja, kao i izuzetan ljudski potencijal koji agencija danas ima, pomaže nam da klijente sugestivnije uverimo u svrsishodnost onoga što im predlažemo.
Ako je suditi po dobijenim priznanjima na ovogodišnjem UEPS-ovom konkursu, 2016. godina je bila vrlo uspešna za Vašu agenciju. Kako biste Vi rezimirali proteklu godinu?
Uspešni ste onoliko koliko ste dopustili sebi da želite nemoguće ali da se tom neprokrčenom stazom i zaputite. U zemlji čuda, najveće je čudo ostati na nogama. Ali, meni samo stajanje ne znači ništa ako je pogled prikovan za stope i bavi se samo sigurnošću oslonca. Uvek sam više voleo da mi se zavrti u glavi od pogleda u zvezdano nebo, nego da sam stamen na jednom mestu, ma koliko pozicija bila udobna. Tu nema izazova, a bez izazova ni svet se ne okreće na pravi način.
Planovi za ovu godinu?
Slutim da sam već delom odgovorio na ovo pitanje. Planovi se uvek protežu do drugih galaksija, naravno s mišlju o delovanju zemljine teže. To vam je kao u skoku uvis: da biste postavili svoj ili svetski rekord, prvenstveno morate da se osmelite da lestvicu podignete u sopstvenoj glavi. Kada se tu vinete nebu pod oblake, ni pravi oblaci vam neće biti daleko. Od godine koju smo upravo zagrizli očekujem mnogo, a neka ono što će nam doneti bude prijatno iznenađenje i za vas i za nas.
UEPS kao najstarije strukovno udruženje koje 56 godina objedinjava agencije, medije i oglašivače godišnjim nagradama nastoji da verifikuje, istakne i afirmiše najbolja postignuća, u cilju podizanja ugleda struke. Molim vas za utiske sa ovogodišnje dodele nagrada. Vaša ocena inovacija u Udruženju?
Svežina koja nas je ove godine zapljusnula iz UEPS-a je nešto što me je veoma obradovalo. Spoj neukrotive mladosti oličene u novim članovima žirija i stamenog iskustva i znanja dugogodišnjih UEPS-ovih sudija iznedrio je novu vrednost koja daje uzbudljivi zamah Udruženju za budućnost. Kako je naš posao značajno u percepciji, oku je veoma godio i prostor u kojem se dodela nagrada odigrala, baš kao i njegova ugodna uparađenost. Uzbudljivo je biti deo promena koje unose novi život u nešto što volimo i do čega nam je toliko stalo. Neka mi bude dopušteno da preko svojih ramena prebacim vidovnjački plašt i proreknem UEPS-u i čitavoj našoj industriji još lepše dane.
Izvor: B92